promocja reklama opakowania merchandising
wypromuj się z nami!
agencja reklamowa, tel: 48 365 40 20 | e-mail | home

MERCHANDISING

"JESTEŚMY PO TO, ABY PODKREŚLIĆ JAKOŚĆ TWOJEJ MARKI LUB MARKĘ TWOJEJ JAKOŚCI"

Podstawowym znaczeniem pojęcia merchandising, określana jest zwykle działalność marketingowa, której istotę stanowi stosowanie znaków towarowych, postaci, przedstawień, wizerunków i symboli kojarzonych przez odbiorców z jednym produktem – najczęściej serialem telewizyjnym lub filmem - w celu poprawy efektów sprzedaży innego produktu, adresowanego do szerokich rzesz konsumentów, a oferowanego z zasady w sprzedaży detalicznej.

Najczęściej wykorzystuje się w takich przypadkach postacie i symbolikę występującą w filmach dla dzieci i młodzieży, ale również postacie, wizerunki, rekwizyty i symbole związane z takimi produkcjami telewizyjnymi dla dorosłych jak: telenowele, seriale, show, teleturnieje, relacje sportowe etc.

Szczególne osiągnięcia w tej dziedzinie mają firmy amerykańskie, japońskie, niemieckie, brytyjskie i włoskie. Jedyną polską postacią, o której można powiedzieć że jest wykorzystywana w merchandisingu jest Król Maciuś Pierwszy, postać z europejskiego serialu animowanego pod tym samym tytułem, stworzonego na kanwie powieści Janusza Korczaka.

W Europie Środkowej i Wschodniej - odmiennie niż w innych częściach świata - merchandising bywa kojarzony jako sposób prezentacji towarów w sklepach wielkopowierzchniowych, sztuka podnoszenia efektywności sprzedaży towarów masowych i w masowej skali poprzez wykorzystanie topografii sklepu oraz elementarnych zasad psychologii społecznej, sztuki prezentacji produktów, budowanie skojarzeń klientów oraz stosowanie różnorodnych chwytów marketingowych.

Merchandising w tym drugim znaczeniu, to sposoby wpływania na zachowania klientów poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji towarów w celu zwiększenia sprzedaży, zainteresowania odbiorców a nawet zwiększeniu subiektywnej wartości towaru w oczach klienta.

Cele pośrednie określa akronim AIDA, od angielskich słów: "Attention", "Interest", "Desire", "Action" czyli: przyciągnąć uwagę klienta - wzbudzić jego zainteresowanie - i pożądanie, potrzebę posiadania - oraz zainicjować działanie, czyli zakup.

Merchandising działa poprzez informowanie w sposób atrakcyjny, zrozumiały i przekonujący o istnieniu i lokalizacji sklepu, oferowanym asortymencie towarów, nowościach, towarach godnych szczególnej uwagi, rozmieszczeniu stoisk. Informacja jest różnicowana dla osób:

- które nie miały zamiaru wchodzić do sklepu, ale coś je ku temu skłoni,
- które weszły po określony produkt, ale może kupią coś jeszcze,
- które są stałymi klientami i warto zadbać, aby takimi zostały.

Sytuacja przykładowa:
Z ulicy klienta wabi wystawa. Aby nie stała się częścią tła, często zmienia się jej wystrój dbając o jej atrakcyjność. We wnętrzu przyjemny nastrój stwarzany aranżacją ekspozycji, kolorem, oświetleniem, tłem dźwiękowym, sympatyczny i gotów do pomocy personel oraz... pułapki. Dyskretnie narzucony kierunek ruchu, towary pierwszej potrzeby jak najdalej od wejścia - to powoduje konieczność przejścia obok wielu stoisk. Towary łatwo dostępne, te przewidziane do szybkiej rotacji - umieszczone na wysokości oczu, a przy kasie - drobiazgi i słodycze - może w czasie oczekiwania w kolejce najdzie na nie ochota, lub wymusi znudzone dziecko...
Do tego - akcje lojalnościowe: kupony rabatowe, loterie, drobne upominki dla stałych klientów.


Podobne techniki merchandisingowe stosują zarówno wielkie sieci handlowe jak i punkty sprzedaży oferujące dobra dla bardzo nielicznej klienteli.

Źródło „http://pl.wikipedia.org/wiki/Merchandising”

Nasi Merchowie dbają o to, by towar był:

- dobrze wyeksponowany,
- ustawiony w ładzie i porządku
- estetyczny
- wychodził naprzeciw oczekiwaniom Klientów,
- zachęcal do zakupów,


co w rezultacie podnosi zyski Państwa Inwestycji.
Zapraszamy do zapoznania się z efektami ich pracy w realizacjach. MERCHANDISING

Zaufali nam:
copyrights PARTGROUP 2012